21. YÜZYIL YENİ NESİL AKADEMIK SOSYAL KÜTÜPHANE

Proje çalışmalarımız, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz için tasarlanan, kolektif çalışma ve kafeterya alanlarını içeren “Uyanık Çalışma Salonu” ve kütüphane platformumuz bilgi üretimine, sosyal faaliyetlere katkı sağlamaktadır.

Küreselleşmenin de katkı sağladığı ivmeyle, güçlü toplumların önemli ihtiyaçlarından biri de bilgiye kolayca erişimdir. Bilgiye erişim, zengin kütüphanelerin varlığı ile mümkündür.

Günümüzde bilginin dijitalleşmesi ve kütüphanelerin çeşitli sosyal etkinliklere ev sahipliği yapmaya başlaması, akademik kütüphanelerin tüm toplum için önemli sosyal ve kültürel faaliyetler içeren öğrenme merkezleri haline gelmesine neden olmuştur.

Başak Koleji Anadolu Lisesi olarak öğrencilerimizin “sosyal öğrenme mekanı” olarak kullandığı işbirlikçi çalışma ortamlarının sunulduğu kütüphanemizde felsefe, edebiyat, psikoloji ,girişimcilik konu başlıklarında da münazaralara, B-Talks’a ev sahipliği yapmaktadır.

Ünlü sosyolog Oldenburg ’a göre ev ortamı birinci mekan, iş ortamı ikinci mekan, üçüncü mekan ise insanların kolayca erişebileceği, düzenli olarak kullanılan, ana aktivitenin sohbet ve sosyalleşme olduğu ortamlardır. Bu kavramla tanımlanan ortamlar; ev, iş ve okul yaşamının dışında farklı gereksinimlerin, arkadaşlık ve dostlukların, hobilerin gerçekleştirildiği, günlük yaşamın rutinlerinden uzaklaşıldığı, rahat ortamlardır. Bu düşünceye uygun olarak okul kütüphanemiz “ üçüncü bir mekan olarak “ öğrencilerimizin kullanımındadır.

Üçüncü bir mekân, eşitliğe zemin sağlar; uzun saatler sunar; stres düzeyi düşüktür; etkileşimlidir ve serbest yapıdadır. En önemli özelliği eşitlikçi hareket sahası olmasıdır. Bir grubun diğerine göre öncelikli olduğu bir yer değildir.